When you wish upon a blogg.


Eftersom det här med bloggönskningar verkar fungera så bra för mig -- eller vad sägs om att mindre än ett dygn efter att jag klagat över kylan stiger temperaturen till tropiska minus 5 grader? -- tänkte jag fortsätta på samma spår, i hopp om att Gud eller tomten fortfarande läser. Jag vill ha: McDreamys okända och ännu charmigare svenska tvillingbror, ett ofarligt piller som förintar kalorier, en Porsche Carrera (svart) och ingen jävla vinterkräksjuka bland gamlingarna i jul, tack. Den dagen de kommer på hur kvinnor kan skaffa barn med varandra ska jag direkt paxa Fia jag-har-aldrig-varit-magsjuks gener. Jag har tänkt igenom det, våra barn skulle bli värsta übermänniskor -- snygga, supersmarta och resistenta mot alla tänkbara sjukdomar, inklusive Ebola och pest.


Vad annart är nytt? Jag gjorde en ugnspannkaka till lunch som imponerade brallorna av min kollega och som gamlingarna älskade, det får betraktas som dagens ego-moment. (Vänj er, så här spännande blir bloggen när jag jobbar heltid). Jag råkade nästan sätta igång larmet när jag kom hem idag; mina inte-ljuslyktor-utan-dessertskålar är snart klara och just ja, balklänningen har återvänt från sömmerskan och har aldrig suttit så bra som nu. För 500 kronor fick jag den + två kjolar insydda till total perfektion, money well spent.



(... somna inte framför datorn nu Anna, res dig upp och koka en kopp kaffe istället så piggnar du till. Inga protester, du vet att du vill, egentligen. Seså, upp med dig nu, ta med ögonlocken. Dessutom finns det en hel strut pepparkakschokladpraliner i skafferiet -- så där ja, jag visste väl att det gick att få fart på dig också.)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0