Resumén som inte blev, fast litegrann.


Först tänkte jag skriva något i stil med en årsresumé, sedan insåg jag att alla då skulle tänka att jag tror mig vara så pass viktig att mitt liv förtjänar en årsresumé, sedan mindes jag att jag ju egentligen inte bryr mig om vad andra tycker och började skriva på en slags resumé ändå. Någonstans därefter tappade jag lusten, sålde min kropp per timme till Mora Kommun och insåg att det nya året skulle hinna komma långt innan någon resumé producerats.


Så här är vi, två timmar kvar av 2007 och ingen resumé. Å andra sidan har ni ju resumé så det heter duga i form av den här bloggen, som förresten firade sin ettårsdag här i dagarna. För ett år sedan, ja herregud, då tuggade jag rätt oavbrutet på mina mentala naglar. 2007 har varit ett händelserikt år -- ett mycket positivt år, både i form av händelser och min egen utveckling. Vill jag åtminstone tro.


Innan vi stänger igen om 2007 vill jag bara avsluta med att göra en av de där utläggningarna, ni vet, de som ter sig totalt poänglösa för utomstående men förhoppningsvis lite meningsfulla för de berörda. Den riktar sig till de fina människor som finns på varierande avstånd till mig. De som ställer upp, förbehållningslöst. De som lyssnar, stöttar, tröstar och skrattar. De som ringer trots att det är inte är deras tur; som drar med mig upp i läskiga åkattraktioner; de som vet när kalorier inte räknas och som hjälper till över livets fartgupp. Det finns bara ett ord: tack.


Till alla er och ni andra - GOTT NYTT ÅR!
 
Tomtebloss

Kommentarer
Postat av: Emilie

GOTT YTT ÅR !
!HEJ Å HÅ! FN,

2008-01-01 @ 02:38:50
Postat av: iRiC

gott nytt år! ^^,

2008-01-02 @ 01:17:50
URL: http://iric.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0