Myskväll i gott sällskap.


Mysigt är att komma hem ifrån ett lugnt arbetspass, göra sig fri från allt vad linser och smink heter, byta om till sin gosigaste pyjamas och leggings, koka en kopp kaffe och krypa upp med en (tills nyligen) full ask härlig, lyxig Godiva-choklad framför filmen Stardust som förhoppningsvis är lika fullkomligt magisk som boken.

Någonstans mitt uppe i allt det där knåpade jag ihop ett första utkast till mitt nyårslöfte. Överallt lovar folk ångestladdade saker till höger och vänster -- äta nyttigare, gå ned i vikt, sluta röka, träna regelbundet, bli en bättre människa... Men varför måste det jämt vara saker med negativ klang man lovar? Mitt nyårslöfte ska handla om att ta hand om mig själv och göra sådant jag mår bra av. Ganska vagt kan det tyckas -- jag ska försöka formulera det i en lite mer catchy fras -- men jag vill fortsätta lite på samma sätt som i höst. Att erkänna att det är okej, till och med nödvändigt ibland, att vara ego. Att fokusera på mig själv och inte ha örnkoll på allt som händer i omvärlden. Och bara äta riktigt lyxig choklad.

Kommentarer
Postat av: Jon

Bra! Folk borde ta hand om sig själva mer!
Go girl!

2007-12-28 @ 14:20:55
URL: http://thym.blogg.se
Postat av: Maria

Härligt att höra! Så ska det vara :)
Ska nog ner och ta en chokladpralin nu.. Gott nytt År!!

2007-12-30 @ 20:35:46
URL: http://solskeenet.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0