Kamerakärlek.


Wow. I min hand håller jag äntligen min alldeles egna digitala systemkamera, en Nikon D40. Efter mycket längtande och många grubblerier slog jag till när den reades ut på Experts mellandagsrea, så billigt att inte ens de tyska skumföretagen på Pricerunner som brukar skickar tegelstenar istället för varor kunde konkurrera. Och jag är verkligen inte besviken.

Än så länge har jag bara oseriöst börjat leka med den, men bildkvalitén är fantastisk. Skärpan är otrolig i jämförelse med min gamla kamera och färgerna underbara. Som utpräglad zoomnörd har jag redan satt upp ett 55-200 objektiv på önskelistan, men det 18-55 som följde med räcker faktiskt till för att ta riktigt bra närbilder.

Nu är batteriet snart slut och ska sättas på långladdning, vilket är lika bra då jag i allra högsta grad borde sätta igång med förberedelser inför middagen ikväll. Ni vet de där småläbbiga plasttrollen man lekte med som liten? Precis så ser mitt hår ut just nu. Lufttorkning is NOT my homie. Dags att plugga i plattången, dyka in i garderoben, sammanställa en shoppinglista, hitta en efterrätt med tillräckligt mycket choklad och kicka some sallad-ass.

Julkul(a)

Kommentarer
Postat av: Wysteriia

Hehe ja visst var den rolig! ;P

Kul med en digital systemkamera! ;P Skulle jag också vilja ha :)

2007-12-30 @ 17:10:33
URL: http://Wysteriia.blogg.se
Postat av: Helena

Kikar tillbaka en sväng, tack för din kommentar, är inte lätt att bestämma mig, ska låta det hela sjunka in under natten :-) Hoppas att du får ett gott nytt år!!

2007-12-30 @ 22:38:13
URL: http://helenasnackar.blogg.se
Postat av: Sillysilly

Bara för att du har en kamera, innebär det inte att du är en fotograf.

2008-01-02 @ 23:54:37
Postat av: Anna

Professionell fotograf är inte heller något jag utger mig för att vara. Bilderna på bloggen är främst där för att illustrera texten. Har du några konstruktiva tips och råd är du hjärtligt välkommen att förmedla dem!

2008-01-03 @ 10:40:06
URL: http://annasord.blogg.se
Postat av: Anneli

Hej, Anna! Såg att du skaffat Nikon, Ursha dig!!*kramar om Canon* Lycka till med fotandet!
Förresten, har du hört nått nytt från Lena?

2008-01-08 @ 11:43:45
URL: http://skuggflamma.deviantart.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0