Julstök & bök.


I mitt rum just nu:
0
tomtar.
0.5 granar (minigran)
1 sömnig flicka som arbetat hela dagen.

Som alltid är det skönt med jullov, även om det bara råkar vara två dagar. Det finns mycket jag kan ställa upp på, men att jobba julafton är inte en av dem. Julafton med allt mys är helig för mig, de skulle få dubbla mitt OB bra många gånger för att få mig att ens överväga att arbeta. Två dagar ska jag nu glömma allt vad gamlingar heter och bara ägna mig åt god mat, umgänge och trevliga traditioner, såsom gräl om julgransbelysning och sista minuten-inslagning av paket.

Bredbandet är numera framgångsrikt inkopplat, så just nu för jag en rätt bekväm tillvaro i halvliggande ställning under en filt med datorn i knäet. I huset far mamma runt som Duracellkaninen Christmas Edition och putsar och fejar, och med tanke på den verbala att göra-listan hon delade med sig av tidigare samt avsaknaden av tomtar i mitt rum misstänker jag att det förr eller senare kommer ställas krav på mitt deltagande. Pappa har redan satt upp mig på köttbulleduty ikväll, men tills vidare tänker jag ligga lågt och vara väldigt, väldigt tyst i hopp om att de glömmer bort mig ett tag till...


Kommentarer
Postat av: Jon

Bra gjort, VågaVägraJulaftonsJobb!

2007-12-23 @ 00:06:05
Postat av: Ine

GOD JUL Anna! =)

2007-12-23 @ 16:53:51
Postat av: Jon

Ja! Världsreligion here we come!
HÅLL I HATTEN!!!

2007-12-23 @ 17:10:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0