Informativ uppdatering.


Stockholm: Jäktigt i sann Stockholmsanda, men trots julhandel förhållandevis lugnt ändå. Vi hade en trevlig heldag. NK:s julskyltning föga imponerande, förmodligen har deokratörernas budget fått stryka på foten till fördel för den livs levande tomten (alternativt extremt verklighetstrogna tomteroboten) som satt inne i varuhuset och vinkade från sin tron.

Shopping: Mycket inredning, lite julklappar. Handdukar, ljuslyktor, diskpropp, muggar, strykbräda, torkställning, fotoram...

Fynd: Ett par perfekta 7-jeans. Brandnya Höganäs-muggar för 10 kr/styck.

Uppsala: Börjar vänja mig vid omgivningarna, tycker om det jag ser och har redan börjat hitta genvägar, vilket kortat ned tiden till centrum med säkert tre minuter. Nästan onödigt mycket mysiga caféer. Cyklisterna dock otäcka, skyddsutrustning kan komma att bli aktuellt.

Väder: Kyla genom märg och ben, trots bara ett par minusgrader. Varenda sekund utomhus de senaste dagarna har jag längtat så det gjort ont efter min dunjacka och gosiga mössa.

Lägenhet: Utvecklas, har dock fortfarande inte lämnat kartong-stadiet. Men en hel del grejer är nere; allt porslin -- allt -- är diskat och både köksbord + stolar + kökslampa är på sin plats. Att lampan sen inte lyser än är bara en bisak.

Jobb: Otroligt mycket inbokat över jul. Dessutom har jag fått väldigt bra tider, väldigt bra dagar. Januarilönen blir något att se fram emot!

Sammanträffande: Mina hörlurar är trasiga, den högra har tystnat. Jag köper nya -- och den högra hörluren på de nya är också kaputt. Vad betyder det?

Anna-status: Take out-mat från lokala Asien-syltan i magen, väskan packad och på väg till Mora-tåget om en kvart eller så.


Kommentarer
Postat av: Jon

Vart exakt i Uppsala bor du? Har ju lite lokalkännedom! Kramar

2007-12-17 @ 19:05:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0