I have a dream.


Nu är jag igång med Traderandet. Igen. Mer kläder ska säljas, skor, parfymer, nyckelring, Game Boy Color och Nintendo 64! Det märks vilken rush det är efter grejer innan jul, folk budar iväg utan dess like och Tradera har föga förvånande slagit besöksrekord flera gånger om. Som Emilie påpekade, ett Nintendo 64 som för några månader sedan kunde gå för 200 säljs nu för över det dubbla. Heja kommersialismen!


Förutom adrenalinrushen varje gång budpriserna kollas har jag ett specifikt mål med försäljandet. Det stavas digital systemkamera och står numera högst upp på min önskelista, eftersom jag och drömhandväskan är sambos sedan ett par veckor tillbaka. Ju mer jag säljer, desto närmare kommer jag. Dessutom går alla intäkter från min Ramlösa-flaska oavkortat till detta ändamål. Ramlösa-flaskan, kan jag förkara, är en tom 60 cl plastflaska med uppskuret mynthål som sväljer hur mycket överblivna småmynt som helst (plus en och annan sedel). När den är full blir den en trevlig extra inkomt på flera hundra och bäst av allt -- det går inte att stjäla mynt från den utan att skära upp hela flaskan. För dem som är lagda åt det hållet, vill säga.


Kommentarer
Postat av: Jon

Vilken energi! Jag säger bara lycka till - och snart kan du fota mig bäst du har lust!

2007-12-10 @ 18:13:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0