Dagens Tankar 4/12 2007


  • Uppsalaborna släpar antingen rejält efter rent modemässigt, eller så har de haft grym rea i stan på Canada Goose-jackor, för varannan människa där nere går ju klädd för polarexpeditioner.
  • Vad betyder egentligen "allvädersskor"? Tydligen inte, som jag trodde när jag köpte mina, att de står emot vatten. Jag blir precis lika blöt om fötterna i mina skinnstövlar, och då är jag åtminstone snygg.
  • Myrorna är en riktig skattkammare. Länge leve second hand!
  • Ur Damernas Värld, nr 13 2007: "Vår hittills dyraste hudvårdsprodukt är Créme de La Mer The Essence. Den kostar 1500 pund [~ 21 000 kr] och vi säljer i snitt tre per vecka", berättar Catherine Bossom, ansvarig inköpare på Perfumery & Cosmetics på Harrod's. Vilka är människorna som köper de krämerna? Vill de ha ett fadderbarn?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0