Anna-dagen.


Grattis på namnsdagen till mig. Tack så mycket.

Febril aktivitet råder i hushållet. Det flyttpackas, rensas kläder, slängs gamla videoband, böcker, sorteras, målas, tillverkas julkort... Med jämna mellanrum påminner vi varandra hur väldigt duktiga vi är. Mitt rum är i mest kaos; det finns nog något slags system men det var länge sedan jag visste vilket. Det är saker som ska slängas, skänkas bort, säljas, tvättas, stanna kvar hemma, packas i flyttkartonger till lägenheten...

Mamma och jag åker ned till mormor och morfar på onsdag. Planen är rätt avancerad: Det blir shopping i Stockholm på torsdag, sedan åker vi till IKEA och till lägenheten i Uppsala på fredag för att pyssla. På lördag kväll åker jag hem med tåg för att vakta katt, medan mamma stannar kvar och pappa kommer ner med en bil full av grejer. De ska träffa några vänner i Uppsala, innan de tar bilen hem på söndag.

Förhoppningsvis ska vi köpa köksbord + stolar i morgon som pappa kan köra ner. Jag är stolt över att ha lyckats tjata till mig mina föräldrars Bumling-lampa ("låna, Anna, låna") och försöker nu få dem att dela min entusiasm inför att börja måla dörrar, kryddhylla och garderober i lägenheten. Hittills går det väl sådär. Mitt argument/hot är att antingen hjälper de mig eller också gör jag det ändå på egen hand. Vid det laget jag våldfört mig med färg på de relativt undangömda insidorna av garderoberna är jag säker på att de kommer ha ändrat sig.


Kommentarer
Postat av: Jon

Målarkluddskläderna på alltså!
Lycka till!!

2007-12-09 @ 20:25:27
Postat av: Jon

Målarkluddskläderna på alltså!
Lycka till!!

2007-12-09 @ 20:26:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0