SJ, SJ, Gamle Vän...


Om cirka en timme går tåget mot Göteborg, förhoppningsvis med mig på det. Eller ja, eftersom vi trots allt lever i ett land där SJ har hand om en stor del av tågförbindelserna ska jag väl säga att det är tåget mot Stockholm. På min (tilltänkta) färd söderut ska jag nämligen byta tåg två gånger - i Sala och i Katrineholm, vardera med ungefär tio minuters marginal mellan bytena. Vad säger ni om de oddsen?

Som förströelse under de sju tågtimmarna har jag följande: boken Pappersväggar av John Ajvide Lindqvist (je t'aime!); tre säsonger Sex & the City; 20 gb musik och - *trumvirvel* - en räknebok i Matte C. Jag vet, jag vet, men jag vill så gärna tro att jag kommer sitta böjd nonstop över min mattebok likt en karaktär ur SJ:s reklamfilmer (Man kan få mer gjort på tre timmar än tre år) att jag inte riktigt kan förmå mig att lämna den hemma. Dessutom tycker jag väl att släpandet av ett par kilo bok borde ge någon slags ambitionspoäng eller åtminstone liten stjärna på himlen. Eller?

Bah, strunt samma. Nu ska jag se hur min kycklingsallad mår och leta plastgaffel. På återseende... inshSJ, förstås.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0