Sicken Dag!


Sista dagen på jobbet avklarad och det var, som man säger, ingen picknick precis - jag fick då göra rätt för mig till sista minuten. Klockan 14.30 var mitt arbete avklarat och jag sa adjö till mina gamlingar med lite blandade känslor. 14.31 - jag skojar verkligen inte - ringde de från telefonförsäljarejobbet som jag sökt och jag fann mig själv stå i jobbets tvättstuga och febrilt försöka minnas mina bra egenskaper och varför deras aktier kommer stiga med 100% om de anställer mig.

Utan att jag kan redogöra exakt för hur det gick till hade jag plötsligt en anställningsintervju inbokad två timmar senare, 16.30 - precis nog med tid för mig att hinna hem, duscha samt flippa ur och in. Nu är ju jag definitivt inget opartiskt vittne, men jag tror att intervjun gick rätt okej - det jag minns av den i alla fall. For what it's worth vill jag definitivt ha jobbet. Nästa vecka visar det väl sig om sibyllan Annas spådom slår in, då är det dags för en andra intervju för dem som gått vidare till slutspel. Densomleverfår.se indeed.

Nu ska jag testa att andas ett tag, sedan gå och sova i något dygn eller så. Eventuellt blir det en omväg förbi köket och en kladdkaka på väg till sängen (jag måste faktiskt äta mer kolhydrater!), men det beror på vad ögonlocken säger. Just nu känner de sig rätt nere.

Kommentarer
Postat av: johanna

gah ja nu åker jag alldeles för snart!! och jepp, den där packningen har jag lite lagom ohälsosam panik över.. dagens mission är att ta fram en våg, ställa garderoben på den och sen se hur mkt jag måste ta bort.. inte behöver man väl ha med sej lakan och handukar när man åker som aupair? det lär väl familjen stå för?? hoppas, för sånt väger ganska tungt..
fan vad sorgligt det är att säga hejdå till alla då, hur klarar man sånt?!!
Håller tummarna för dej och jobbet! kramar

2007-08-09 @ 09:39:07
URL: http://ergosum.blogg.se
Postat av: Jon

Hoppas du får jobbet glasskäkarn
;)
Kram

2007-08-09 @ 10:54:11
URL: http://thym.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0