Wtf?


Blogg.se har betett sig minst sagt skumt den senaste - vad blir det, veckan? Förutom att vägra logga in mig ett antal gånger och poppa upp synnerligen udda felmeddelanden har jag inte kunnat lämna kommentarer på någon blogg, sidorna har sett konstiga ut och nu har ett inlägg jag skrev igår försvunnit! Naturligtvis var det just ett inlägg jag skrev direkt på datorn och inte har någon annanstans. Men det är väl vad man får när man försöker "lita på systemet" och inte tar back-up kopior.

Vet ni vad? Åt helsike med att lita på saker och ting. Jag ÄR paranoid, skeptisk och jag litar inte på att omgivningen gör det den ska. När någon säger att de ska ringa upp mig senare i veckan funderar jag redan på när jag själv ska behöva ringa tillbaka. Jag ställer två klockor på morgonen när jag ska någonstans viktigt ifall en av dem inte skulle ringa. När (vissa) människor säger att de ska utföra någonting, absolut, ställer jag mig på förhand in på att de inte kommer göra det och får på så sätt en trevlig överraskning om det faktiskt skulle genomföras. Jag korrekturläser mail flera gånger för att försäkra mig om att jag inte gjort syftningsfel eller någon pinsam felstavning av "hitta". Jag tror stenhårt på ordspråket "vill du ha något gjort får du göra det själv". Det funkar toppen för mig och banne mig om jag inte fått bevis gång på gång för att det är det bästa.

Med det ur systemet kan jag förvånat meddela att en traktor med lyftkran samt gigantiskt släp just parkerade framför vårt hus och tre människor utrustade med motorsågar och krattor vandrar runt i vår trädgård. En sak är säker: jag släppte inte in dem dit. Vore det inte för de oskyldiga krattorna skulle jag vara riktigt orolig, fast de kanske bara är en undanmanöver för att vagga in folk i falsk trygghet. Det börjar nog bli länge att kolla BBC för att försäkra mig om att förklaringen till detta är grannens renoveringsarbete och inte att tre galna traktorburna engelsmän är på motorsågsmassakerturné i Surrey-området...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0