Summering av 2007


31:a december och som sig bör ska de gågna 365 dagarna summeras på något sätt. Jag grunnade ett tag på hur, tills jag mindes förra årets lista och allt klarnade. Ladies and gentlemen, en del av det som hänt och inte hänt 2007:

Under året har jag:

  • Haft inbrott igen.
  • Tillbringat sju månader i London i en vilt främmande familj.
  • Blivit stoppad på gatan av en främling med rosa hår som givit mig komplimanger.
  • Erkänt mitt kaffeberoende.
  • Lärt mig uppskatta mörk choklad till fullo och lever numera enligt devisen "once you go black, you can never go back".
  • Köpt mina drömmars ultimata handväska och mått mycket bra av det.
  • Skaffat mig extrainkomster på Tradera.
  • Funnit en slags lillasyster i en nioårig flicka.
  • Stött på fler "blond, liten flicka"-fördomar än någonsin.
  • Kommit riktigt bra sams med min kropp. Jag tror faktiskt jag håller den.
  • Druckit kaffe med mannen som anställde Svennis som Englands förbundskapten. Och sett Ulrika Johnson köra runt i en rosa bil i London.
  • Dumpat juridiken och bestämt mig för att bli bra på pengar istället.
  • Köpt mitt livs första lägenhet.
  • Sett Englands drottning.
Under året har jag INTE:
  • Flyttat in mig i tidigare nämnda lägenhet.
  • Träffat en enda snygg engelsman. Allvarligt.
  • Varit på en akutmottagning.
  • Hittat min McDreamy.
  • Sett en död människa.
  • Förmått mig att se någon video med djurplågeri (det gör för satans ont).
  • Engagerat mig i Idol. Bo-oring!
  • Ätit broccoli utan klagomål.
  • Fått mina fördomar om polskors klädstil motbevisade.
  • Gått med i någon internetdejting-sida.
  • Lärt mig handla med aktier.
  • Orkat pilla med html-koderna som gör att länkfärgen i bloggen blir annat än äcklig orange.
  • Sprängt något i luften, trots sju månaders dagligt umgänge med gasspis.
  • Kräkts.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0