Onsdag 21/9 2009: Fukitol.


Sen tidigt i morse har jag befunnit mig på skolan och skrivit grupp-PM under stor stress och tidspress. PM:et som kommer avgöra betyget i kursen. Det ska vara klart till 12.00 på fredag, och det är jävligt synd då att det är åtminstone en vecka innan det går att läsa skiten utan att få ont i ögonen. Jävligt synd.

Trots att både stress och frustration slagit nytt All Time High har jag och omvärlden tagit oss igenom dagen utan att någon kommit till skada, varken personer eller fysiska föremål. Lägg till fullfjädrad PMS på det, så inser ni att ni kunnat satsa en liten peng på den högoddsaren och fått stor, stor peng tillbaka. Inte ens lite verbal misshandel har det blitt. Och nej, det som inte lämnar huvudet gills inte, annars faller hela mitt inlägg.

Här är topp 6-listan över det som irriterar mig mest just nu:


#6.
Människor som har "Vi är dom sjungande köttbullarna" som mobilsignal och avsiktligt väntar med att svara när det ringer för att kunna sjunga med. En gång i halvtimmen.

#5.
Myndiga människor som pratar bebisspråk när de träffar andra vuxna.
Exempel: Men heeej Nettis-Pluttis.

#4. Människor som inte gör det de ska.

#3. Myndiga människor som pratar bebisspråk OCH brat-stockholmska när de träffar andra vuxna.
Exempel: Miiin hiiij Nettis-Pluttis


#2. Människor som lovar att de ska göra saker och inte gör det. Utan att skämmas det minsta.

#1. Alla andra.



Nu ska jag skrika i en kudde ett tag och sen däcka med huvudet i en popcornskål. God natt.




Kommentarer
Postat av: Ine

Anna, du är underbar! Tack för livstecken.

2009-10-21 @ 20:22:21
URL: http://inemaria.blogspot.com
Postat av: sun

jag borde egentligen inte kommentera - punkt 1 - men bilden är ju för bra! (den snos i skrivande stund)!

2009-10-21 @ 21:44:17
URL: http://thwart.blogg.se/
Postat av: Lena

Jag har precis börjat jobba på mina tre grupparbeten och förstår verkligen hur du känner dig, darling.



Men blicken på målet! Dessa idioter är bara "a stepstone" mellan dig och drömjobbet - eller kanske en bytta B&J? ;)



Kyssar

2009-10-22 @ 00:28:44
URL: http://ochlena.blogg.se/
Postat av: J

Jag får lite falling down-vibbar här. Så gör inget dumt nu, tänk dig att det kunde ha varit lite värre tillochmed, och du kan vara glad för att du iaf lever och har hälsan, och inte skrev en webdugga igår som läraren hade glömt att lägga in en "lämna in"-knapp i så att hela klassen som hade pluggat ihjäl sig för duggan och suttit och svettats med den helt plötsligt fick veta att den duggan nu bara kommer att räknas som övningsdugga och att "den riktiga" duggan kommer om några veckor istället när klassen har PM och tenta i det andra ämnet de läser. Ja ungefär så. Hoppas du får ut nån skadeglädje. ;)

2009-10-22 @ 09:58:36
URL: http://enentreprenors.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0