Dagens Tankar 15/4 2009.


  • Om man är gift men behåller sitt efternamn, ska man då tilltalas fröken eller fru? Eftersom man är gift borde man ju vara Fru Flicknamn, men samtidigt finns det ju ingen Herr Flicknamn. Hum.
  • Om exakt fyra veckor fyller jag 22 år. Återkommer när jag formulerat en åsikt om det.
  • Ett av mysterierna i livet: när man plockar ögonbrynen, varför blir ett ögonbryn perfekt och det andra ungefär lika likt som en avlägsen och irriterande släkting? Det slår ju fanimej aldrig fel.
  • Vad ska man med jokrarna i kortleken till egentligen?

Kommentarer
Postat av: Elly

Det finns vissa kortspel som kräver jokrarna.

2009-04-15 @ 17:34:04
URL: http://spinningspheres.blogg.se/
Postat av: Anna

Ja, det sägs ju det! Jag börjar dock undra så smått om det inte är en modern myt. Om de bara finns där för att fylla ut millimetrarna i kortlekslådan, alternativt som back up om man tappar ordinarie kort.

2009-04-15 @ 18:15:37
URL: http://annasord.blogg.se/
Postat av: sunison

Jag undrar också om punkt 1. Fast jag frågar också varför män inte kan ta efter sina fruars efternamn? Det är ju inte så att alla män har fina efternamn....



ang. punkt 3. Jag håller med. Jag har kollat runt på nätet om det finns något sätt man kan göra för att förhindra att ena ögonbrynet blir helt knas. Finns inget, bara att bege sig till någon som kan det där med att noppa å sen betala.

2009-04-17 @ 13:04:43
URL: http://thwart.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0