Vilken jävla morgon.


Jag måste berätta om min morgon.

Halv åtta i morse vaknade jag nämligen av att någon stod i min dusch. Med tanke på att jag somnat inlåst och själv, samt att mina extranycklar befinner sig hos släktingar på tryggt avstånd, var detta högst oroväckande. Ytterligare oroväckande var det faktum att de normalt beskedliga vattenkranarna högljutt spluttrande och det droppade så det ekade i hela lägenheten på ett sätt som inte bådar gott någonstans.

Alltså: Helvete! I mitt nyvakna zombie-tillstånd studsar jag upp ur sängen och fort ut i köket där jag hör vattnet kaskadrinna -- men ingen vattenkran är på. När ingen uppenbar vattenläcka i väggen heller tycks existera fortsätter jag in i badrummet -- duschkabinen är övergiven, ingen vattenkran är på där heller. Vad i helvete...? Jag hör ju att vattnet rinner, droppar och alldeles säkert vattenskadar min personliga borg medan jag står där, men jag ser inget.


Då börjar det, ovanpå vattenljuden, pysa. PYSA. Jag hinner tänka nu har det fan slagit runt på allvar, Gökboet nästa när en nästan genomskinlig dimma sprider sig i badrummet ur ventilen vid taket.


Gasläcka! Var min första tanke, men till och med i mitt lätt vegetativa tillstånd insåg jag att avsaknaden av gasledningar i huset ganska drastiskt dödade den teorin. Hjärnan var dock inte sen med att leverera nästa förklaring: tårgasattack! (En släng storhetsvansinne och gårdagens avsnitt av Life där de kastade tårgas som fyrverkerier på Valborg är förklaringen jag tillskriver den tankegången).


Någonstans där kopplade min hjärna att det var vattenånga som fyllde badrummet och då var det lika bra att ge upp. Jag snubblade tillbaka till sängen, drog täcket över huvudet och hoppades att jag inte skulle vakna i Narnia. Fortfarande vet jag inte vad som riktigt hände eller varför, men jag vaknade i min egen fysiska kropp och utan fauner i sovalkoven, så jag antar jag får vara nöjd ändå.

Klockan var alltså inte ens åtta på morgonen och jag hade redan blivit utsatt för inbrott, övervämning, gasläcka och tårgasattack. Om inte det är att kickstarta dagen vet jag fan inte vad.


Kommentarer
Postat av: J

Haha men var kom ångan ifrån då?



1½ pankis? nä det är inte så att jag tappat all respekt för dig anna, bara majoriteten av den... =/

nöö ;) Kan tilläggas att han som vann åt en tugga på sin trettonde innan han fick springa och måla porslinet =P

2008-09-09 @ 14:04:37
URL: http://kreftans.blogg.se/
Postat av: Anna

Var ången kom från? Jaru, your guess is as good as mine. Eller förresten, troligen mycket bättre. :P

2008-09-09 @ 18:29:39
URL: http://annasord.blogg.se/
Postat av: Emilie

Du har något som spökar hos dej också.

2008-09-10 @ 00:04:50
URL: http://solbarn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0