New York, del 5. Skyltar.


Bland alla mer och mindre udda intressen jag odlar, finns en stor förkärlek till udda skyltar. Nedan kommer jag med praktiska exempel försöka ge en inblick i hur det är att leva som skyltintresserad och bidra till att öka förståelsen för oss som en utsatt grupp människor i samhället.


 
Notera särskilt hur bajsupplockaren illustrerar ryggsmärta på ett sätt jag
tidigare skulle sagt inte var möjligt för en streckgubbe.


Alla ni som saknar och funderar var Macken tog vägen behöver inte undra mer. Våra
blåklädda vänner har öppnat filial i New York.


Ett bra varumärke skall:
1. Vara distinktivt.
2. Framkalla positiva associationer
3. Vara lätt att uttala och komma ihåg
4. Antyda fördelar med varan/tjänsten



En gång hade jag en tröja med exakt detta tryck och det är därför ni tittar på denna
skylt just nu. Skojigare än så var det inte den här gången, sorry.



Sannolikheten är stor att ägaren inte har en aning om att han betalat en hiskelig
summa pengar för en regskylt med innebörden "titta rumpa". Fatta
humorn, totalt bortkastad.


Vad sa vi nu? Distinkt, associationer, fördelar, just precis.
Minnet däremot vette fan...



"Hej, jag ringer från Murder Ink. Jag tänkte
höra om ni är intresserade av vårt exklusiva prova på-erbjudande.."



Kommentarer
Postat av: Lena

Jag kommer ihag nar du kopte den dar trojan! Ah, nostalgi! x

2008-09-12 @ 09:45:15
URL: http://ochlena.blogg.se/
Postat av: J

Hmm är det $100 böter för att plocka upp efter jycken? Vad säljer dom på the bitter end? När försvann &et mellan Roy & Roger? Frågetecknen är många...



Hmm, vill du byta med mig anna?

2008-09-12 @ 12:56:22
URL: http://kreftans.blogg.se/
Postat av: J

Haha ironiskt nog är det "matte för folk som inte pallade matte c på gymnasiet men ändå försöker leka smarta ekonomer/kommer tillbaka till skolan efter längre uppehåll och räknade med kulram när de hade matte senast" Bara för att du erbjöd dig så måste jag ju testa, right? ;)

2008-09-12 @ 13:12:58
URL: http://kreftans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0