Ensambarnet om kollektivt boende.


Det sägs, uteslutande av människor som själva gjort det, att man ska testa att bo i studentkorridor en gång i sitt liv. För min del vet jag redan hur det skulle gå, och det är på ett av två sätt. Antingen skulle det sluta med ett specialprogram av Grannfejden eller, mest troligt, rubriker om blodflöde på Aftonbladet. Chanserna är väl ungefär lika stora att jag skulle var offer som gärningsman.

Och det här med att "lära sig något" kan vi bara skippa direkt, va. Det jag möjligen skulle kunna lära mig om mig själv efter den upplevelsen skulle endast beröra de absolut mörkaste delarna av min personlighet och inledas med "jag trodde aldrig jag var kapabel till...". Lite som att de där som flygkraschade i Anderna säkert inte tänkt sig att käka sina kompisar, men där ser man hur det kan gå när människor är desperata.

Bilden nedan, som inte är tjyvad från www.satersmentalsjukhus.se, föreställer en korridor någonstans i Flogsta studentgetto. Och med den slutklämmen var inlägget över.


Kommentarer
Postat av: Sofia

Själv både jag i studentkorridor i 1,5 år innan jag skaffade en annan egen studentlägenhet. Tyckte det itne var så farligt, vi kom väl rätt så överens i vår korridor, i alla fall första året, sedan flyttade några stycken och de nya kom jag inte lika överens med. Min svåger kom på besök en gång och var mycket facsinerad av att man överhuvud taget kunde bo så här...

2008-11-10 @ 08:26:33
URL: http://snake101.blogspot.com
Postat av: J

Korridor är lite som lumpen, man ångrar inte att man har gjort det, men man skulle aldrig nånsin göra det igen..

2008-11-10 @ 09:26:05
URL: http://kreftans.blogg.se/
Postat av: J

Nix, I'm a high roller ;)

2008-11-10 @ 22:35:48
URL: http://kreftans.blogg.se/
Postat av: .Westerdahl

ojojoj, riktigt vacker där ju. du ska se vår korridor, faktum är att jag fanimej ska fota den, senast jag såg den så behövde man skyffel för att ta sig fram bland alla tomburkar...

2008-11-11 @ 00:34:35
URL: http://www.erikwesterdahl.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0