Tänka fritt är stort, tänka gigantiskt är större.


Jag vill ha lite förändring i mitt liv. Nya soffkuddar från Ikea och nytt köksbord can tyvärr only do so much for a girl. Studiebidraget tryter, chokladen är uppäten (oklart av vilken medlem av enkvinnohushållet), dagens kafferanson upprörande överskriden och höstregnet smattrar mot rutorna. Det är väl inte direkt så att jag är missnöjd, nej, men det är Sverige och grå höst och balansräkningar och elräkningar och finanskris och fan och hans moster.

Men jag har lösningen. Jag ska flytta. Hit:


7 våningar. Känns rimligt.
75 000 000. Dollar, Ragnar, inte pissetassar. Känns... rimligt.

Jag har ju räknat på det här förstår ni, istället för seminarieuppgiften tills i morgon. Om jag sparar hela CSN-bidraget varje månad kommer huset vara mitt om ganska precis 7800 år. Då har jag förstås inte räknat med räntor eller eventuell bidragshöjning, som med CSN:s imponerande anpassningshastighet väl torde komma någonstans då. 7800 år. Plus ett par hundra år för att bekosta renoveringen då.

Mitt återstående CSN-bidrag denna månad räcker till en insats på 0,00000255% av huspriset. Skål!

Kommentarer
Postat av: .Westerdahl

I kept it coming. Jag har saknat mig också btw. ^^,

2008-11-13 @ 23:55:00
URL: http://www.erikwesterdahl.se
Postat av: shine

haha. Jösses vilket hus!



7800 år.. jag håller mina tummar för dig. :)

2008-11-14 @ 01:04:18
URL: http://thwart.blogg.se/
Postat av: J

Det låter så negativt när du säger det sådär, du kan ju vinna 25 tusen i månaden i 25 år, givet ett dollarvärde på 7 kronor så är kåken din om endast 225 år! Förutsatt att du vinner samma grej vart 25e år då... Och då kan du ju bränna hela CSN som om det inte fanns någon morgondag ;)

2008-11-14 @ 05:32:34
URL: http://kreftans.blogg.se/
Postat av: Emilie

Jag läste om dej och kollektivboende MEN ändå.

Om vi går ihop flera och sparar csn bidrag kan det nog köpas några år snabbare!

2008-11-14 @ 08:57:24
URL: http://solbarn.blogg.se/
Postat av: princexswe

Inget fel att drömma. Vad vore livet utan det :-)

//Eva//


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0