Är det så konstigt att man är lite störd?



Är det någon mer som minns barnprogrammet Hagelbäcks matrast? Ni vet den där gubben som målade och kladdade med mat på sin lunchrast. Mina minnen är lite dimmiga eftersom jag inte sett det sedan tidigt 90-tal, men jag minns två saker om det: att ett avsnitt handlade om fattiga riddare och att min pappa aldrig gillade det här programmet, vilket jag under alla dessa år felaktigt antagit var kopplat till att föräldrar inte ska gilla kladdande med mat.

När jag och Sophie igår letade gamla barnprogram på DuTuben hittade vi det här klippet. Och jag vill bara uppmana er alla, SE DET! (Spola fram till 1.20 om ni är otåliga, men se det för gudsskull). Vi satt bara och ömsom gapade, ömsom skrattade, ömsom utbytte förfärade blickar. Vad är det här? Vem kommer på något sådant här? Och vem i helskotta säger "skitbra idé, det här är precis vad Sveriges barn behöver"? Ordet "stört" har fått en ny innebörd.

Kommentarer
Postat av: J

Fyfan, vissa minnen från ens barndom var bäst förträngda... Jag låter denna spela i samma division som boktipset

2008-11-11 @ 18:47:39
URL: http://kreftans.blogg.se/
Postat av: Kristin

GUD! det känns som att jag kan ha sett det där :O

2008-11-11 @ 19:01:05
Postat av: J

Mjo visst är det så, men iom det så blir bucklingsrisken högre, för att inte nämna hur elakt det är att med flit köra över en handikappad

2008-11-11 @ 22:53:53
URL: http://kreftans.blogg.se/
Postat av: .Westerdahl

HAHAHA! jag satt och snacka med några klasspolers om det här igår, men att det var så här jävla stört mindes jag faktiskt inte :P

2008-11-12 @ 18:04:31
URL: http://www.erikwesterdahl.se
Postat av: nina

alltså den där är bara läskig. fattiga ridddarna riiiider på äääääängarna

2008-11-12 @ 19:29:30
Postat av: princexswe

Hysteriskt kul! Ungefär lika skadlig för barn som Vilse i pannkakan var på sin tid ;-) Inte kostigt att vi är som vi är.

//Eva//

Postat av: Ine

Ha-ha.

Jag och min Mor garvade på samma sätt som ni - in amusement and dispair.



Fråga: Vad är det för budskap? Snacka om partiskt.

De rika sover i sängarna (arbetar alltså inte för att göra rätt för sina pengar) medan de fattiga rider på ängarna och lever ett sympatiskt och fritt liv. Ungefär.



Vågar man skaffa ungar? Måste börja kolla på barnprogram. Kritiskt.



Som du märker på vokalerna så är jag hemma igen - tidigare än väntat. Av olika anledningar. Skall försöka förklara i bloggen sen... Har varit en intressant och nyttig resa!



Nu uppskattar jag Svärjä igen. Inte minst att fortsätta läsa din blogg!



Kram!

2008-11-20 @ 12:21:44
URL: http://inemaria.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0