ESC.


Som en PR-kupp igår för att locka fler av våra vänner till vår tacos- och schlagerkväll lovade min kompis vänkretsen att hon och jag skulle bada i valfri fontän i Uppsala ifall Charlotte vann ESC. Som vi alla förstår så här i efterhand -- och resterande Europa redan på förhand -- ett helt ofarligt löfte.

Som vanligt har ju Sverige vunnit Eurovision Song Contest dagligen i svensk media de senaste veckorna (precis som alla EM, VM och OS pre-tävlingsstart). Visst, I'm all for att ta ut glädje i förskott eftersom det är den enda man kan vara säker på att få. Men distans, people. Jaja, jag hejade jag också på Sverige, trots att jag inte gillar låten och tycker att Charlotte liknar något man skrämmer små barn med att med. Men det är bara att ta tävlingen för vad den är, en utdragen lektion i europeisk historia och geografi.

Och så Björn Gustafsson då, som i vanlig ordning delar upp svenskarna i två läger -- för och emot. HAN HAR SKÄMT UT SVENSKA FOLKET I HELA EUROPA, skrålar vissa upprört och jag tycker det är rörande. Vad gulligt att det finns människor som tror att hela Europa verkligen bryr sig om femton sekunder stammande svensk lintott i en musiktävling. Det är humor.

Kommentarer
Postat av: Hanna

kan dom inte lägga ner hela skiten? känns så grymt överklassat. fast för att få se dig bada i en fontän så kan jag ge de några år till ^^, kram

2008-05-25 @ 12:44:27
URL: http://frokendesign.blogg.se/
Postat av: shine

björn gjorde ju hela eurovision! fick tårar i ögonan av hans "12 points to... sweden.. hihi, no no... you no vote on your country... " nånting sånt varre. Han var ju looovely!

2008-05-25 @ 12:54:48
URL: http://thwart.blogg.se/
Postat av: Hanna

men anna de är tre minuter, inte fem! om du kommer att få 10 kommentarer av mig den närmaste timmen så beror de på att jag försöker komma undan från mitt arbetsprovsarbete och inte för att jag tycker om dig eller nåt sånt. Vart ska du jobba förresten? kram

2008-05-25 @ 13:01:38
URL: http://frokendesign.blogg.se/
Postat av: Hanna

nej men va konstigt. Jag blev ju också erbjuden de jobbet, men resonerade på samma sätt. ^^,



Efter att du torkat ledningarna i badrummet så kan du fortsätta med den årliga dokument dammningen. dvs. damma alla papper i alla pärmar.

2008-05-25 @ 14:06:10
URL: http://frokendesign.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0