Mot Åbo we go.


"Undrar om de varnar de andra resenärerna? Det borde de faktiskt göra."

-- Kurskamrat


Sådärja, nu är kappsäcken packad och klar för ett äventyr på böljan den blå. Överst ligger sjösjukearmbanden och extra tigertyg. M-väskor och systemkameror får stanna hemma, för medan jag litar på mig själv gör jag inte nödvändigtvis det på andra. Vissa går redan nu ut med att målet är kolla Facebook i morgon för att se om de hade kul. Vad säger man? Stenålderstemat kunde knappast vara mer passande -- tillbaka till grottmänniskostadiet.


Men var och en för sig, och jag tror hursomhelst det kan bli riktigt kul även utan planerade promille-rekord. Många av mina kurskamrater ska med och nollningen lade grunden för en bra sammanhållning, så nu håller vi bara tummarna för att havet håller sig lugnt och fint. Klockan 17 går bussarna från Ekonomikum, och på väg dit blir ett pitstop på Coop för att se om de har några lämpliga hundben att accessoriza min outfit med. Klockan 21 i morgon beräknas vi vara tillbaka i Uppsala, så au revoir tills dess.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0