Un petit uppdatering.


Sitter framför datorn med en tallrik rykande het korvgryta och försöker vakna till liv. För någon timme sedan slumrade jag till och vaknade nyss med smak av döden-döden i munnen, huvudet fullproppat av bomull och borttappad tidsuppfattning. När fingrarna inte krävs för att föra skeden till munnen håller jag tummarna för att min leverans från Ikea ska komma snart så att lägenheten inte känns så tom.

Dagen har förflutit lugnt, trots mitt inte helt hundraprocentiga tillstånd. Inborrad i jackan sov jag i princip hela tågresan ner. Besöket på Ikea tog som förutspått tid och pengar, men glädjande nog fanns allt jag ville beställa i lager... plus lite till. Säng, soffa, byrå, diskställ är några av sakerna som borde vara på väg till mig i detta nu. Pappa kommer ner på fredag för att hjälpa till med monteringen och jag anar ett till Ikea-besök innan veckan är slut, då skrivbord, bokhylla och soffbord fortfarande står på inköpslistan.

Ett Stockholmsbesök i morgon är struket ur agendan, hänsyn till hälsa och ekonomi måste tas. Mormors påfyllning av matförrådet försäkrade mig om att inget ihjälsvältande behöver ske under morgondagen. Planerna inkluderar umgänge med min efterlängtade Sultan Strandliden, bredbandsuppkopplingen, en hög olästa böcker och eventuellt målning av garderober, beroende på hur de föregående sakerna lyckas underhålla mig...

Kommentarer
Postat av: Anneli

Vi får starta en insamling till Lena annars. Kul att du gillade bilderna :) Det är rätt sjysst att ha ett galleri då man kan få respons och läsa på forum, man får nya idér. Kan rekommendera att du gör dig ett konto på deviant. Skulle vara spännande att se vad du tar för bilder :)

Ha det bra!

2008-01-10 @ 08:29:12
URL: http://skuggflamma.deviantart.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0