... och alldeles, alldeles underbar.


Innan ni läser detta blogginlägg kan det vara värt att upplysa om mitt nuvarande vacklande hälsotillstånd: Halsont, kroppont och feberkänslor (eftersom febertermometer ännu saknas i hushållsapoteket kan jag inte styrka detta, men mätt efter eländigometern är jag sjuk). Om min begränsade tillgång till glädjekontot skulle lysa igenom i texten vet ni i så fall varför.

Under morgonen har jag försökt skriva jobbansökningar och lackat ur på att internet inte vill hjälpa mig -- antingen måste jag betala pengar för att få läsa andras CV:s eller så får jag meningslösa exempel på hur man inte ska skriva - Tjaba, Leffe här, gift med Gunilla som är undersköterska sedan tio år... Tack. Nej verkligen, tack.

När jag ändå har bitterheten igång vill jag passa på att ge SJ en känga. Antingen har de hyrt in en riktigt kass webbdesigner för att göra om deras bokningssystem eller så är bara det nya bokningssystemet kasst. Varför kan jag bara få upp 1:a och 2:a klassbiljetter som alternativ? Var Just nu-biljetterna och de andra? Och varför måste jag utöver biljettpriset betala extra för att få sittplats i 2:a klass?

Inte heller får jag stanna inomhus, hata världen och begrava mig i självömkan vilket borde vara varje människas rätt en söndag. Nej, jag måste släpa mig till skolan för att göra en meningslös gruppuppgift baserad på en bok jag inte läst ut och som mina kurskamrater inte ens öppnat.

Och Melodifestivalen är förresten också bara skit.

Kommentarer
Postat av: Hanna

ja a du, livet suger helt enkelt!

2008-02-24 @ 16:55:58
URL: http://frokendsign.blogg.se
Postat av: .Westerdahl

det här var inlägget av lycka må jag säga. sj suger. :/

2008-02-25 @ 08:52:12
URL: http://westerdahl.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0