Lördag 2/2 2008.


Det var vår när jag vaknade i morse. Härligt (nåja) snösmältarväder med vattenpölar på vägar och trottoarer som kvarlämning av vintervädret som gästspelat här de senaste dagarna. Jag visste att jag fått bekräftat vad jag innerst inne vetat: snö ska inte förekomma här nere, och våren anländer senast i februari. Därefter försvann jag in i den globala ekonomins uppbyggnad och när jag kom upp till ytan för att andas ett par timmar senare var det fullt snöoväder utanför.

Besvikelse.

Så istället för att ta en pluggpaus och rulla ut på Uppsalas gator med min röda fara fick jag rusa ut och försöka sätta min översnöade och fastfrusna cykel i säkerhet inomhus bland cyklarna i husets återvinningscentral, där jag alldeles säkert har parkeringsrätt. I want to ride my bicycle, damn it. Suck. Kanske är det ett tecken från högre ort att jag ska stanna inne och plugga de kommande dagarna innan tentan på onsdag?


'image102

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0