Tålamod är en dygd.


Duktiga Anna har varit i farten nu på morgonen. Hon har duschat, dammsugit hela huset, bytt lakan i sängen, städat rummet, äntligen skrivit ett mail till Mrs D och däremellan fått en hjärtinfarkt per sms som plingat in i telefonen. Med tanke på hur nervös jag är angående budgivningen är det tyvärr nog inte helt sant att jag distanserat mig. Och väntan och ovissheten är som vanligt värst.


Jagvillinte jagvillinte jagvillinte men om någon timme har jag ändå mattelektion, woopdi-fucking-do. Jag älskar KomVux. Man lär vara ond på riktigt för att lägga en mattelektion på en fredag eftermiddag. Ibland får jag känslan av att de i bestämmande position på skolan fungerar på samma sätt som Idol-juryn -- det är de i barndomen mobbade som ser sin chans att hämnas.


Men mattelektion eller ej är det faktiskt fredag, vilket följs av lördag-söndag då jag för första gången på veckor (månader?) är helledig och fri, hurra! Visst jobbar jag gärna, men ringer de inte så finns det ju tyvärr inget jag kan göra. Ikväll får jag dessutom lägga vantarna på ett rykande färskt Grey's-avsnitt, vilket enbart det är en liten extra sol på min himmel. Om nu mäklarnissen ville höra av sig med goda nyheter också kanske jag till och med får sova i natt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0