Nu är det (snart) jul igen.


För några år sedan var jag en riktig julhatare. En fullfjädrad, genomcynisk, utövande julhatare. Jag såg inte poängen. Gälla färger, dålig musik, stress och ekonomisk nedgång. Julen är fortfarande alla de sakerna, men min inställning till den har förändrats radikalt. Nu i oktober börjar pepparkakssuget smyga sig på och hade det inte ansetts totalt socialt missanpassat hade jag för länge sedan börjat tillverka årets julkort.


Det finns ingen bra förklaring, men jag tycker numera om julen. Verkligen tycker om. Jag älskar att klippa, klistra och pyssla innan med halvdålig julmusik i bakgrunden; älskar lukten av nejlikor och apelsin; att baka pepparkakor trots att vetskapen att max hälften kommer bli uppätna; de traditionella grälen om julgransfoten och belysningen; den intensiva julklappsjakten; julmusten; glögglukten...


Idag är det exakt två månader kvar till julafton. Dags att börja skriva önskelistor och planera julklappsinköp. Kom ihåg -- tomten ser dig!


Lussekatt
Dig med!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0