Första Proven - Check!


Så var äntligen Cambridge listening och speaking exams avklarade, de två prov jag sett minst fram emot.

Proven utfördes i ett stekhett Wimbledon idag, +25 grader ute i skuggan och minst 50 inne i provlokalerna. Pust! Jag gjorde min speaking exam ihop med den tidigare nämnda polska au pairen. Hon gjorde inte jättebra ifrån sig - flera gånger missade hon poängen med frågorna och svamlade tills examinorn avbröt henne. Not good. Hur det gick för min del får jag veta säkert först om 6-8 veckor, men det kändes bra och jag vet att jag gjorde mitt bästa. Jag håller tummarna för ett A!

Lena har temporärt flytt England för Norge, Sverige eller vart hon nu kan ha hamnat. Det sista livstecknet var ett sms från Stansted igår, vilket med tanke på att det är Lena vi pratar om innebär att hon - och/eller hennes bagage - i princip kan befinna sig vart som helst i världen. Äventyr!

Nu har familjen D äntligen hastat ut genom dörren, försenade och stressade som vanligt, mot grillfest hos goda vänner. Lugnet sänker sig över huset. Fåglarna kvittrar i träden utanför. Solen sänker sig ned över trädgården och pustar av häggdoft blåser in med vinden genom verandadörren.

Äntligen är det bara jag, Shrek 3 och pappas hemmagjorda köttbullar kvar. Vad mer kan man begära?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0