Motionera Bankkortet, 100 Poäng


Var i Falun idag med mamma på en liten shoppingrunda. Ingen av oss var inställda på att hitta något särskilt, eftersom Falun i vanliga fall inte är något shoppingmecka och dessutom har reorna hållit på ett tag = urplockat värre.

Men tji fick vi! Jag som letat efter ett par snygga jeans de senaste fem åren hittade ett  u n d e r b a r t  par av märket 7 For All Mankind. Ursprungspriset var sanslösa 3000 kr, vilket innebär att jag inte hade tittat åt dem i vanliga fall men nu var de med på rean så jag betalade bara 750 kr. Jag är helt salig, har aldrig haft ett par skönare eller snyggare jeans!

Vidare hittade jag ett par snygga, svarta Levis-jeans på 75%-rea och även en ljus Peak-jacka jag tittat på förut, nu nedsatt över 2000 kronor. Shoppinggudarna log sannerligen mot mig, och det förtjänade jag som knappt köpt några kläder på hela våren/sommaren.

Nu ska jag leta hotell i Halmstad, tyvärr inte åt mig själv utan åt mormor och morfar. Sådant får man barnbarnspoäng på, vill jag lova. Mina morföräldrar lever nämligen i en värld där internet bara är ett ord för en mystisk uppfinning som inte berör dem, God bless them, och skulle ni hitta min morfar vid en dator vore det dags att ringa efter en exorcist på stört...

Kommentarer
Postat av: Jon

grattis till reafångsten!
Jag har aldrig sån tur dock..
Kram

2007-07-25 @ 14:36:06
URL: http://www.thym.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0