Årskrönika 2008 - Del I


Inspirerad av Shine (och ajdunno, kanske någon mer i bloggvärlden?) och det faktum att jag råkar ha lite time on my hands, tänkte jag, som vilken kunglighet som helst med lite självrespekt, ge mig på att göra en årskrönika. Tänkte bryta trenden från 2006 och 2007 -- paus för att tänka över hur mycket tid som passerat sedan bloggfödelsen -- med att göra en walk-through månad för månad. Kanske blir det en tradition och ni kommer i framtiden bara behöva besöka min blogg en gång om året i slutet av december? Jag ger er första halvan av 2008:


I januari flyttade jag ner till min älskade lägenhet i Uppsala. Som i alla storslagna mytologiska berättelser föddes världen ur kaos, vilket en rad Före-bilder kan bekräfta. Livet packades ner i lådor för att packas upp igen cirka 26 mil söderut. Ikea fick åtskilliga besök. Nervös började jag på Ekonomprogrammet och kastades direkt in i en galen virvelvind av föreläsningar, seminariegrupper, nollningsaktiviteter och kurslitteratur. 

Under februari skrev jag min första tenta någonsin, major ångest. Nollningen fortsatte och jag var säker på att det skulle sluta med ond, bråd död när kurskamraten J frivilligt hoppade ner i Fyrisån som en del av utmaningarna (under året har jag lärt mig att det inte var sista gången jag fruktat den utgången när han är inblandad). Var på gasque för första gången i mitt liv and had a blast. Någonstans här dödade jag min första, men absolut inte sista, krukväxt.
I mars gjorde vi upp med den första universitetskursen Ekonomi, företag och samhälle och fortsatte med hatade, hatade Statistik för ekonomer. Åkte på nollningskryssning till stenåldern iklädd tiger. I april började jag äta frukost på balkongen och firande in maj med en fantastisk valborg i Uppsala med forsränning, picknick och champagnegalopp. Myglade in mig i pressfållan på Sverige-premiären av Brudens bäste man med Patrick Dempsey men gick inte dit. Statistiken tentades i juni av med ett VG jag fortfarande inte greppat och resa till New York bokades.


To be fortsatt.

Kommentarer
Postat av: shine

Åh... Mera! Mera! Meeeeera!!! : D

2008-12-29 @ 21:16:21
URL: http://thwart.blogg.se/
Postat av: Sophie

nej, jag har faktiskt bara kört singstar EN ynka gång, men slutade genast efter att ha tänkt efter vad det var jag egentligen höll på med! (sitta och sjunga abbalåtar i min ensamhet, neehedu sånt håller jag inte på med ;) )

Jag har bara trött...det är ju så fruktansvärt mycket att göra på jobbet. Eller nu ljög jag. Snart är det skola igen, shohoo.

2008-12-30 @ 19:23:33
URL: http://theworldofsophie.blogg.se/
Postat av: Sophie

Jag "har" inte alls bara trött. Jag ÄR bara trött :)

2008-12-30 @ 19:24:29
URL: http://theworldofsophie.blogg.se/
Postat av: casanovaBossen

Den där killen som hoppades i fyrisån verkar vara en riktigt festlig en, han måste vara en riktig norrlänning. Honom vill vi höra mer om.

2009-01-29 @ 15:42:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0